اعتراض های اندونزی به برنامه های جاسوسی آمریکا


اندونزی روز چهارشنبه به شدت نسبت به گزارشی مبنی بر اینکه واشنگتن از سفارت خانه اش در جارکاتا برای نظارت و شنود شبکه های ارتباطی و تماس های تلفنی استفاده کرده، اعتراض کرد.

اندونزی روز چهارشنبه به شدت نسبت به گزارشی مبنی بر اینکه واشنگتن از سفارت خانه اش در جارکاتا برای نظارت و شنود شبکه های ارتباطی و تماس های تلفنی استفاده کرده، اعتراض کرد.

 براساس یک سند محرمانه افشا شده توسط ادوارد اسنودن مشخص شد که 90 دستگاه و وسایل رهگیری و نظارت اطلاعاتی آمریکا در سفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور درکشورهای مختلف وجودداشته است.این روزنامه جزئیاتی درمورد این مراکز درسراسر جهان ارائه کرد.

این گزارش به دنبال افشای رسوایی اطلاعاتی آمریکا و جاسوسی این کشور از هم پیمانانش دراروپا منتشر شد.

درهمین حال مارتی ناتالگاوا وزیرخارجه اندونزی روزچهارشنبه تصریح کرد که درمورد این مسئله که آمریکا ازسفارت خانه اش درجاکارتا برای انجام فعالیتهای نظارتی و شنود استفاده می کرده، با دیپلماتهای آمریکایی صحبت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اندونزی این مسئله را نمی پذیرد و به شدت در مورد وجود تجهیزات نظارتی و شنود در سفارت آمریکال در جاکارتا معترض است. اگر این ادعا صحت داشته باشد،این اقدام نه تنها نقض امنیت ما بلکه نقض جدی قوانین دیپلماتیک است.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد همچنین گزارش داد که وسایل اطلاعاتی در سفارت خانه های آمریکا در کوآلالامپور، بانکوک، پنوم پن و یانگون بوده است.

براساس این اطلاعات که ابتدا درنشریه اشپیگل و سپس درروزنامه سیدنی مورنینگ هرالد منتتشر شد،گروهی با نامˈسرویس ویژه جمع آوری اطلاعاتˈمسئول فعالیتهای نظارتی اطلاعاتی درسفارتخانه های آمریکا بوده است.

هنوز مقامات سفارت آمریکا در اندونزی به اظهارات وزیر خارجه اندونزی واکنش نشان نداده اند.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



پنج شنبه 9 آبان 1392